Wsparcie transformacji agile w dziale IT oraz zastosowania praktyk agile w departamencie obsługi klienta w organizacji z sektora telekomunikacyjnego.
Zakres współpracy:Wsparcie transformacji agile w dziale IT (referencje osobiste ekspertów RETHINK) oraz zastosowania praktyk agile w departamencie obsługi klienta (realizowane już pod marką RETHINK). Klient:Operator telekomunikacyjny Okres współpracy:2 lata (2016-2018) |
Zadaniem zespołu zaangażowanego w projekt ze strony zespołu RETHINK było wdrożenie kultury i praktyk agile w departamencie IT Operatora. Rozpoczęliśmy od przeszkolenia ponad 1000 osób oraz wspieraliśmy stosowanie agile w wybranych zespołach (agile coaching).
Przeprowadziliśmy także szkolenia agile dla działu HR, który również był zaangażowany w projekt i (który wspierał wdrażaną zmianę). Przeprowadziliśmy także, szkolenia Design Thinking (dla zespołów biznesowych) oraz facylitowaliśmy proces tworzenia produktów za pomocą tej metodyDesign Thinking.
Kolejnym krokiem było wsparcie uruchomienia i realizacji dużego programu transformacji cyfrowej, realizowanego za pomocą metodyk agile. W ramach programu wspieraliśmy 5 zespołów Scrum realizujących Program. Wdrażaliśmy praktyki skalowania, które pozwoliły na zaplanowanie, uruchomienie i monitorowanie przebiegu programu.
Po zakończeniu Programu wspólnie z Klientem wdrożyliśmy praktyki agile w zespołach biznesowych działu wsparcia klienta realizujących usługi z wykorzystaniem platformy technologicznej wytworzonej w ramach programu.
Scrum, Kanban, Scaled Agile Framework / LeSS, DSDM; Design Thinking; Agile training, coaching and mentoring; Jira.